Tuesday, May 22, 2007

Uber stollt över mig själv!

Nu ska ni får höra: Har precis gjort något som jag gått och dragit på i flera år pga total-fobi: Jag har ringt en tandläkare och bokat tid för undersökning!!!! Jag har fått en tid till torsdag kl. 12.00. Nu finns det ingen återvändo! Det är helt galet vad rädd jag varit för det här, drömmen vore att någon annan hade bokat tid åt mig, sövt ner mig och så får de göra vad de vill utan min vetskap och så vaknar jag och allt är klart, vill inte ens behöva träffa tandläkaren. För några månader sedan gjorde jag lite research, letade runt på olika tandläkare och nu har jag valt ut en som ser väldigt snäll ut. Hon jag pratade med lät väldigt trevlig och jag sa att jag inte varit länge just pga min fobi, och hon var väldigt gullig. Är så enormt stollt att jag äntligen tagit itu med det här! Räknar med att det kommer att gå på en rejäl slant, men jag får ta den smällen, det blir ju bara dyrare om jag väntar...........
Kram kram Kickan

2 comments:

Cornelia said...

Känner igen mig.
För en fyra år sedan blev jag tvungen att gå till tandläkaren eftersom jag fick akut verkligt jätte jätte ont. Jag skämdes som en gnu och trodde att jag var den enda människa i världen som inte varit hos tandläkaren på hur lång tid som helst och som dessutom hade tandläkarskräck. Men så var det inte alls. Min tandläkare var supergullig och sedan dess har jag flyttat en gång och hittat en lika gullig tandläkare till. Och det blir ju bara billigare ju oftare man går. Det är helt sant.
Här i Malmö har jag ännu inte varit hos tandis men jag har hittat en som kommer att kalla mig om ca ett halvår... Då kommer jag att återkomma i full panik antagligen. Man lär sig aldrig och jag lovar att paniken kommer att smyga sig på hur klok jag än kan låta nu.

Mia

Kickan said...

Tack! Skönt att man inte är ensam om denna rädsla! Mina värsta mardrömmar har med tänder och tandläkare att göra och då kan jag nämna att jag ofta har riktigt sjuka blodiga drömmar, men det är tand-drömmarna som får mig att må dåligt en hel dag:(