Wednesday, May 16, 2007

En liten uppdatering...:)

Hej och förlåt för tystnaden från min sida Anna, ska skärpa mig!! :)
Viktmässigt står jag still, förstår inte riktigt varför, var tokduktig förra veckan med promenader och åt bra, jaja, det får väl ta den tid det tar, känner mig ganska nöjd ändå och jag tror att jag nu faktiskt är i min kropps trivselvikt, den förstå nog inte varför jag ska envisas med att gå ner 3kg till.... Jag var med och ordnade doktorandgrillfest igår. Det var riktigt skoj och många som dök upp. Jag åkte iväg med de andra doktorandrådsmedlemmarna och storhandlade. Det blev en väldigt god ooch ändå inte onyttig grillning. Vi köpte bara kalorisnål potatissallad (supergod, brukar inte gilla potatissallad just pga av all majonäs), vi grillade nötkött samt en massa grönsakspaket. till efterrätt grillade vi marshmellows:) En riktigt pointssnål lyxmiddag alltså! Ska snat gå och äta resterna! Det blev rätt sent och en del dricka, men eftersom jag sov över i Uppsala och hade badkläderna med mig så tvingade jag ner mig till centralbadet och simmade i en halvtimme imorse innan jobbet. Oh vad stollt jag blir över mig själv:) Familjen mår annars bra, ragnar och Hilda bara växer och växer..... ska bli kul att se de ikväll. Hoppas ni andra oxå har en långhelg framför er och att ni har riktigt mysigt på den!
Kramelikram Kickan
p.s. gjorde som Elin och sa upp mitt månadsmedlemskap hos vv, tänker bara gå på mötena i fortsättningen, har knappt använt internet-grejen sista 2 månaderna och det känns alldeles för saftig med 350kr/månad. Klassen är dessutom inställd ikväll, så jag kan ändå inte gå den här veckan. Det märks att man lärt sig en massa om hur mycket och vad man kan äta och dricka och hur min kropp reagerar på det. längtar efter att komma i mål och framför allt guldmedlemskapen, nu jklar ska det bli av!!

4 comments:

Fia said...

Wow! Är verkligen imponerad över din simtur i morse! Hade jag inte klarat av. Tack för igår, det var jätte trevligt!

Kickan said...

Tack själv!! det var riktigt mysigt! Nu börjar dock tröttheten slå in.... Åt upp jättemycket rester till lunch, kändes som jag bakfylle-åt:)

Anonymous said...

Härligt att få läsa lite här. har ju blivit smått beroende av mina peppkompisar!
Har du bara 3 kilo kvar nu? Inte dumt! Ser själv fram emot den dagen. har ganska precis 10 kilo själv att tappa.
Jag tvivlar inte en sekund på att vi klarar det!
Kom igen!

elin79 said...

Hörru!
Vad sa vågen i morse? Elakt när kompisen vet din vägdag.... moahahaha!

KRAM