Thursday, May 3, 2007

Snart 27!

Hej hej!
Igår var jag på vv för första gången på 5-6 veckor och det lustiga är att jag vägde exakt lika som sist:) Det var skönt, gav en bra nytaggning! Jag satt kvar på mötet och blev peppad av Ulrika. Nu ska jag se till att gå varje vecka, det känns så mkt verkligare när man är där, det är skönt att få stöd i grupp!! Bikini-säsongen känns precis lagom lång bort för att jag ska tagga mig själv ner i mål! Köpte en snygg brun bikini i NYC, underdelen är ännu lite lite tajt men om 3 kg kommer den sitta perfa! Ska äta lunch i restaurangen idag, men de har ett stort salladsbord som jag skall äta mig mest mätt på, så det blir nog bra. På lördag fyller jag 27 och jag måste säga att jag aldrig känt mig så nöjd över mitt utseende som jag gör nu, dels för att jag lärt mig acceptera de skavanker jag har och dels för att jag vet att jag kämpat med det som jag kunnat göra något åt. 27 blir nystartandets år för mig; Ny kropp, Ny Utbildning (ska sluta som doktorand i geologi och börja plugga till sjuksköterska i höst); och så det viktigaste: Ny och framförallt starkare självförtoende!!! Visst kommer jag ha neråt dagar, men jag har fått en ny inre styrka, är stollt för att jag lyckades Licca, att jag sen vågade sluta med något som just nu är en trygg anställning (även om det bara vore 2 år till), och vågat tänka om helt och satsa på en annan karriär, och såklart inte gett upp i min strävan efter att nå min målvikt!
Kram och pepp till er alla!

4 comments:

Anonymous said...

Det visar verkligen att du har rätt tänk när du stått still i vikten. Härligt!
Vad underbart det låter när du beskriver hur du förändrats. Jag blir riktigt glad av det!
Kram o peppande pepp!

elin79 said...

Underbart vännen!!
Även om jag inte sitter bredvid dig på mötena så är jag med dig i tanken. Du ser kanonpigg ut och kommer absolut se läckrast ut på stranden :)

KRAM och PEPP

elin79 said...

Vad är det för dag idag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det är Kristinas födelsedag, hurra hurra hurra, hurra hurra hurra.

:)

GRATTISKRAM

Anonymous said...

GRATTIS! Hoppas du får en underbar dag och kväll. Grattiskramar