Thursday, March 8, 2007

som väntat....

Det var ingen större chock att vv-vågen visade + 0,2 kg jämfört med veckan innan, med tanke på de förutsättningar jag hade (åt ju dubbellunch!!), så det gjorde mig inte det minsta ledsen, (vägde mig själv hemma på morgonen och den sa att jag fortsatte gå ner:) Det är ändå roligt att gå på möten på onsdagar! Var inte lika hysteriskt mycket folk på 4-passet, som det brukar vara vid 6-tiden. som jag och elin sagt flera gånger är vår konsulent verkligen toppen! Gillade det hon sa igår om att man kan bara bli en smalare version av sig själv och man ska inte förvänta sig att man kommer se ut som en supermodell när man är klar, det är bara fettet vi kan styra över så det är bara att förlika sig med sitt "grund utseende". Idealen för hur man "ska se ut" förändras hela tiden, så det enda vettiga är ju att bestämma sitt eget ideal utifrån de förutsättningar man föddes med. Mitt personliga ideal ligger på 76-77kg, för min kropp, det gäller att jag förbereder mig själv på att vara nöjd när jag når det målet och känna mig snygg (trots att brösten krymt i takt med viktminskningen...). Nu är jag inte många kilo ifrån, så det kommer inte at vara så stor skillnad på den färdiga jag och den jag ser ut som idag, nu gäller det alltså bara att få psyket att fatta! Vill ju inte börja hitta andra fel, när jag väl blivit av med vikt-problemet, den kunde jag ju göra ngt åt! Ska se till att utnyttja presentkortet jag fått av syrran från Body shop, och få mina ögonbryn formade, hon har klagat på de i några år.....:) Sen kommer jag väl vara den snggaste versionen av mig själv!
Heja heja alla ni snyggisar!
Kram K
p.s. Har roat mig på sista tiden med att kolla upp alla ställen med bästa Hummer eller cheesecakes på Manhattan, dreglar när jag tänker på all mat jag ska prova:) nu är det mindre än tre veckor tills vi åker:)

1 comment:

elin79 said...

Har inte så mycket pepp i mig då jag flunkade totalt igårkväll och idag. Pizza till middag efter mötet och veg burgare m strips till lunch idag.

But you go girl!!!!!

:)