Sunday, March 25, 2007

Ett riktigt lyft!

Igår var jag och Elin på ögonbrynsplockning. Fick för ett tag sedan ett presentkort av syrran för att göra det. Och jag undrar bara, varför har jag aldrig gjort det här tidigare???Ojojoj vilken positiv förändring, känns så mycket fräschare i ansiktet och ögonen känns mer vakna! Är väldigt gla att jag gjorde det här innan NY också. Nu är det inte alls många dagar kvar:) Elin och jag fick dessutom ett gratis presentkort från bodyshop för att komma dit på sminkrådgivning, väldigt lustigt med tanke på att Elin precis innan sa att hon ville gå på det! Presentkortet var dessutom värt 150kr, och plockningen ostade bara 85kr. Verkligen välspenderade pengar med tanke på att man får ett rejält ansiktslyft utan kirurgiskt ingrepp. Detgjorde inte lika ont somjag trodde att det skulle, vänstra ögat kände jag nästan inget på, men lite vattnig blev det när högra brynet formades. En snabb promenad hem (ca 40 min) och bakad potatis med keso och avokado, blev en perfekt avrundning på dagens dejt med Elin. Tack Silvia för presentkortet och tack Elin för sällskapet! Ska aldrig mer låte brynen växa okontrollerat:) Imorgon är den stora Lic-dagen. Ska presentera mitt arbete i 30 min, sen blir jag utfrågad av en opponentsom är expert på området.Vaknade sjukt tidigt idag, ska sitta hela dan och förbereda mig.....
Viktmässigt måste jag bar tjuta till av glädje för; efter härlig 20-rättersMeze på libanesiskt krog och disputationsfest med stor härlig buffe och mycket dricka, sa vågen imorse att jag ändå gått ner 4hg sen i måndags:) Det är ju egentligen imorgon som jag egentligen ska väga mig, men ville bara kolla ifall jag gått upp och isf hur många minuter somjag måste köra på orbitreken för att kompensera:) Nu längtar jag efter måndag kväll (när liccen är klar) och framförallt onsdag morgon 10.40 när vårt plan till NYC avgår:)
Kram på er ala och ha en mysig och god våffeldag!

3 comments:

elin79 said...

Åhhh vad snygga vi är!!! :)

Tack för daten själv, det går bra i morgon ska du se, i can feel it in my bones.

Vi ses senare på kvällen/middagen.

Kram kram

Anonymous said...

Jaaa, nu kan jag äntligen kommentera här :)
Blir lite avis på Red Lobster. Kanske skulle unna mig en tur dit?
Gick dit själv en gång när jag var sur. Han tittade på mig och frågade om det var för två. "SER JAG UT SOM TVÅ??" Som om det inte var snopet nog att gå dit ensam :P

Bröööödet, skulle dö för det brödet. Beställ in mer när det är slut. Och mer. Och mer. Just ja, Clam Showder, soppan, jäkligt bra förrätt. Have fun i NY =)

Kickan said...

Tack snälla för tipsen!! Längtar otroligt mycket! kommer äta ihjäl mig:)