Tuesday, February 13, 2007

Dags att reparera skadan......

Riga resan var helt fantastisk! Tänk att man hinner uppleva så mycket på bara en helg! Bestämde mig på fredag-kvällen att njuta av helgen och inte försöka hålla benhård koll på pointsen. Ville dricka öl och Rigas Balzams utan ångest! Svårt också när man inte lagar maten själv. Så jag tänkte njut och hoppa på vv-tåget igen på måndag morgon. Med allt som dracks och åts var jag beredd på 1 kg ökning (vi promenerade i och för sig väldigt mycket), och jag var förberedd på det värsta! Vet att det som jag snabbt lägger på mig, kan jag snabbt bli av med. Så igår morse när jag ställde mig på vågen sa den hej hej, du har gått upp 0,5kg. Överkomligt tycker jag. Jag har dessutom tappat suget på frosseri, så nu är jag helt taggad! Räknar allt jag stoppar i mig. test-vägde mig igen imorse och hade redan gått ner 1hg på bara en dag:) Det har gått rätt segt med viktminskningen på sista tiden, så nu är det hårda tag som gäller! Jobbar i Uppsla hela veckan så jag får bra promenader varje dag, om det inte är för halt i helgen blir det till att gå ut med stavarna. Har skrivit ut ett recept vi ska tillaga imorgon på alla Hjärtansdag som bara kostar 6p:) Mitt mål är att nästa måndag ska jag ha tappat den vikten jag la på mig och åter hamna på minus:) Men en sak ska jag poängtera, det var verkligen värt det att släppa loss i helgen!!! Jag var och är beredd att stå för konsekvenserna!!

No comments: