Wednesday, June 13, 2007

Tjoho, jag fick jobbet:)

Det är så skönt att veta att jag har ett jobb efter att jag slutar här (typ bara en vecka kvar...)! Jag kommer att kunna njuta av min semester nu när jag vet att jag kommer fortsätta kunna ha en inkomst (mindre än nu, men ändå bättre än studiemedel:)) Jag ska på inskolning två dagar efter midsommar och sedan börja jobba 23 Juli. Nu är den enda nervösa biten kvar att komma in på utbildningen..... hoppashoppashoppas! det var så roligt på intervjun, chefen ringde upp mina gamla kollegor i hemtjänsten (var orolig för att de inte skulle komma ihåg mig så mycket), men tydligen hade de bara sagt en massa snälla saker:) så chefen ville skriva på ett kontrakt på en gång! Sprang sen till tandläkaren och lagade ett hål, helt utan problem och ångest! Min tandläkare är verkligen fantastisk!! hon har verkligen lyckats bota min fobi! Imorgon är det de sista två som ska lagas, sen är tänderna bra! Finlandsresan med Magnus och Svärföräldrarna är nu bokad, 2-8 Juli, syrran ska vara barnvakt till plantorna när vi är borta, så jag behöver inte oroa mig:) När jag kommer hem (efter bio ikväll, ska se oceans 13) så ska jag fylla en skål med 45 en-kronor och ställa en tom bredvid. För varje hekto jag går ner så flyttar jag då över en peng till den nu tomma skålen, tror det här blir en bra peppning för mig att ta mig i mål.
Kramen på er alla och tack för all peppning!

2 comments:

Anonymous said...

GRATTIS! Vad grymt! Hoppas verkligen att du kommer in på utbildningen också.
Ska på intervju imorgon ett butiksjobb. Hoppas och hoppas inte på det, konstig situation men det blir spännande. Tror jag!

Är imponerad järnet av hur duktig du är gällande tandläkaren! Avskyr, verkligen AVSKYR att gå dit själv.

Kom igen nu. Låt kronorna ehm...hektona flyga!
Kram o pepp!

elin79 said...

GRATTIS TILL JOBBET!!! Förstår att det måste kännas skönt, njut nu riktigt på trippen och det kommer gå kanon hos tandläkaren i morgon med ska du se.

KRAM

... vilka roliga bilder det fanns på länken du skickade, gillade mest träden, allra mest den med alla hängande ... nere vid roten och tjejen som håller i en. HAHA!!!