Monday, June 18, 2007

5 kronor till den tomma skålen:)

Ja! Där gick de första 5 hg:) Var riktigt roligt att flytta över mynten imorse, fungerar väldigt bra som motivator! Jag har försökt tänka nyttigt den här veckan men inte varit slavisk med pointsen, så det här känns som en helt klar överkomlig takt att gå ned i (har till och med fikat vid minst 3 tillfällen den här veckan), den stora skillnaden är nog att jag inte drukit alkohol alls, nu kommer ju midsommar på fredag, men ska försöka vara duktig resten av tiden. Det är min sista arbetsvecka som geolog nu så det kommer att bli en del fikande, men jag ska tänka på och njuta av varje tugga så det löser sig nog. Gjorde underbar jorgubb-annanas-banan smoothie till middagen igår, så himla gott och sött utan några som helst tillsatser, frukt är verkligen godis:)
Kram kram kram!

5 comments:

Cornelia said...

Låter ju himla bra det där med mynt men jag har missat var du skriver om exakt hur det fungerar... jag är inte helt med på hur det fungerar....

Kickan said...

Hej! Man fyller en skål med exvis enkronor eller små stenar, lika många som antal hekto man vill gå ner, sen efter varje vecko vägning flyttar man över antal nedgångna kronor/stenar motsvarande de hg man tappat till en i början tom skål. Målet är ju att den tomma skålen blir fylld och den från början fyllda skålen blir tom:)
Kram K

Anonymous said...

nä men KRISTINA!!!! va! har du en blogg, och får jag kommentera den, YES!!!!!
DU har gjort min dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
/KRAM ALMA

elin79 said...

You can do it!
Jag vill se kronor hoppa från den ena bunken till den andra :)
kram

Anonymous said...

Grymt tjejen!
Glad midsommar!