Monday, January 29, 2007

Kickan vinner första slaget:)


I kampen Kickan vs Kickans-kropp så är ställningen 1-0 efter första veckan:) -0,8kg!! tjohoo, vad glad jag blev!! Har kämpat men inte gått omkring hungrig. Har rört på mig mer den här veckan utan att äta upp mina intjänade bonus-points. Plusset från förra veckan känns fortfarande så pass färskt att jag tror motivationen håller i sig en till vecka:) Nu är jag bara 3.1kg överviktig (BMI>25), längtar efter at hamna under 80-strecket igen! Måste försöka hinna med ett vv-möte i veckan. Min totala viktnedgång hittills är alltså 6,2kg, och det känns verkligen på kroppen! Såg att Kjell å Co säljer dansmatta till playstation för ca 150kr, kanske får bli en sån i belöningspresent till mig själv, samt ett dansspel som passar till. Behöver omväxling från vv-tränings-dvdn så jag inte tröttnar på den helt.

Kramen Kickan

1 comment:

elin79 said...

Kanon!!!
Bra jobbat, håll fast i motivationen så vinner du nästa slag också :) Snart bär det av till Arlanda igen och det känns lite annorlunda mot när man ska åka till jobbet faktiskt. Trodde den känslan var borta i och med att jag åker dit var och varannan dag.

Ha en superbra vecka, vi kan höras på mobilen.

För mig gäller nya friska tag när jag kommer hem igen, känns svårt att hålla i det när jag är där uppe och jobbar som en tok. Men jag ska försöka att inte låta det fara iväg allt för mycket.

KRAM