Tuesday, August 7, 2007

Vart ska man börja....

Nu var det ju rätt länge sen jag skrev ngt, så det är väl dax för lite uppdatering. efter Finlandsresan var vi hemma en vecka, Metallica konserten var helt sjukt bra (vet inte om jag skrev det i mitt förra inlägg). Så otroligt mäktigt att stå på stadion bland så många andra fans och se en grupp man gillat så länge. Därefter var det Roadtrip till Hälsingland med Magnus Martin och Karin, det var riktigt roligt och spontant, lite tråkigt väder bara. det ar så roligt att åka runt helt oplanerat och bo på olika vandrrhem, den ena charmigare än den andra. KOm hem sen lagom till Elins fantastiska bröllop:) Så otroligt vackert, bästa tänkbara vädret och helt perfekt ställe att ha det på. Stannade kvar i Nolsterby med syrran ett par dagar inna det var tid att börja mitt nya jobb! Har nu jobbat sista 2,5 veckorna, har jobbat sjukt mycket, oftast 13h pass. Det har varit intensivt men otroligt givande, gillar verkligen mina gubbar och tanter, och visst är det både psykiskt och fysiskt påfrestande arbete, men jag känner verkligen vilken nytta jag gör. Det känns skönt nu att jag känner mig bekväm med arbetet och kan hoppa in extra när det funkar sen när jag börjar plugga. Nu är jag ledig fram till lördag och jobbar sen hela veckan efter. Sen har jag än så länge en ledig vecka efter det och ska då försöka ta mig ut till föräldrarna för lite fiske och segling. Idag har det varit riktigt skönt väder, tog oss en cyckeltur till Sundbyberg och passade på att hanlade. Viktmässigt ser det rätt bra ut. Gick först upp ett par kg efter roadtrip och bröllopshelg, men jag har tack vare det intensiva jobbet tappat det + ytterliggare ett kg (man sitter nästan aldrig på jobbet, alltid ngt att göra). Så jag har äntligen passerat plattån:) I förrgår stod vågen på 78,6:) hoppas det fortsätter så här!! Det roliga är att jag knappt hunnit tänka på vikten och viktminskningen sen jag började jobbet så det har skött sig självt. Imorse läste jag ut sista Harry Potter boken, den var riktigt bra! Ledsen bara att det är sista boken! När vi var i Finland läste jag ju ut sista Stieg Larsson boken, det är så himla sorgligt att det nu är slut på två fantastiska serier! Måste hitta nya nu! Den här sommaren har jag varit väldigt flitigt med att använda min matberedare. Har gjort olika frysta fruktdrinkar fler gånger i veckan. det är det perfekta exklusiva mellanmålet/efterätten som dessutom är nyttig:) Använder oftast frysta bär eller frukter som jag först skurit i bitar och sedan fryst ned. mango, banan och annanas är helt klart favorit kombon!
Kram och pepp till er alla och glad sommar! Ska ner och ta ett dopp från bryggan ikväll när det är mindre folk. Syrran och jag var ner dit i lördags och hade den helt till oss själva:) Älskar att bada!!

3 comments:

Anonymous said...

great to see you writing again, even though I know everything, it is still fun to read:)
Annika and I went swimming today, så jävla skönt.
love/silvia

Anonymous said...

Härlig intensiv sommar du verkar haft.
Och vad härligt med vikten hörrdu!
Fortsätt nu uppdatera när du har tid.
alltid så roligt att läsa!
Kram o pepp!

elin79 said...

Kram kram kram kram!!!!