Thursday, August 16, 2007

Ledig dag

SKönt med två lediga dagar nu, kommer att jobba fre-sön, men det är kvällspass så det känns rätt skönt. Bra att få in lite extra cash nu innan skolan börjar. Idag tog jag Ikea-bussen ut till kungens kurva för att köpa lite vas-ljus och dekorations-sten, nedan ser ni mina skapelser:) är riktigt nöjd. Den stora kommer att vara kvar på vår nya fina tv-bänk (också från IKEA), och den lilla ska upp till fönster-hyllan. I lördags var vi på brorsans+ brorsans sambos gemensamma 30-års-fest. Det var hur skojigt som helst, stannade till 05.00!!! Jag hade jobbade tidigare på dagen och inte sovit mycket natten innan, så söndagen låg jag på soffan och sov bort hela dagen.... men det var det värt!! Skall klura på att göra en likadan lista som Elin inför min nästa födelsedag, bra ide att skriva ner, så kanske sakerna blir gjorda... Tog iallafallinspiration av något Elin gjorde för ett par veckor sedan och frostade äntligen av frysen igår (har inte gjort sen vi flyttade in...) så nu är det riktigt fräscht:) Annars har det väl inte hänt så mycket. Vikten är kvar som vanligt, börjar förlika mig med min kropp, ibland kan jag till och med känna mig nöjd...
En sak är säker och det äratt jag stoppar i mig mycket mer mat och oftare när jag är hemma jämfört med jobbet. Tur att jag tog en lång promenad igår!
Kram och pepp på er alla!!

4 comments:

Anonymous said...

Det är så lätt att man äter mer när man är hemma. Är precis likadan. Vad bra att du och kroppen din är överens. Jag och min är smått osams just nu men jag hoppas jogging ska få den att fatta vad som ska ske.
Mysigt det blev med ljusen förresten!
Kram o pepp!

Anonymous said...

pyssel syster, ja du vad ska man säga det var väl fint.

elin79 said...

Tjena du!
Alldeles för länge sen vi sågs nu. Om du inte har något för dig så kan vi träffas i morgon kanske... jag går av natten i morgon bitti och sover sen till 13-14 tiden.... Sen går dagen på halvfart... Men jag har en present till dig! :) Lite som ett lockbete till att träffas :)

Snygga ljus! Vill se TVbänken i all dess splendor! Vi spanar också efter tvbänk men hua vad svårt det är att hitta någon man gillar...

KRAM

elin79 said...

Jag och David var också på IKEA Kungens kurva i torsdags!! Hur roligt hade det inte varit att springa på varann där av alla ställen. Vi var där mellan 14 och 16 skulle jag tro.

Kram - såg nu att du jobbar söndagkväll... men jag är ledig mån & tis också. Så då kanske vi kan ses o du få din lilla present!

Kram nummer två :)