Monday, August 20, 2007

Happy

Hej hej!
Jag är glad. Jag gillar verkligen mitt nya jobb. Är otroligt nöjd med mitt beslut att bli sjuksköterska. Älskar vårt hem. Har världens gosigaste och mest "supporting" sambo. Har underbara vänner och en fantastiskt fin familj. Jag är frisk och har en hälsosam vikt. Vad mer kan man önska sig? Jag ska försöka att tänka på allt det här när jag hör mig själv (som man alltför ofta gör) låta "svensson"-gnällig. Såg ett Oprah-avsnitt idag som handlade om Happyness. Hur glad är man? Man skulle betygsätta 5 givna påståenden om sitt liv (testet skulle finnas på hnnes hemsida). Jag svarade snabbt och spontant och fick nästan topp-poäng:) påståendena handlade om hur nöjd var man över sin situation just nu, de val man gjort i sitt liv,om man fick göra om allt skulle man ha agerat annorlunda.... kommer inte ihåg de sista. Och jag måste säga att jag är nöjd. Livet har ju inte alltid varit som man tänkt sig, visst har man haft sin dos av jobbigheter, men jag ångrar inte de val jag själv gjort. Vill inte låta pretto eller "in your face"-glad, men bara säga vad jag känner och tänker just nu. Efter att ha segat på soffan hela dagen och småätit tog jag mig i kragen och gick en promenad. Hade möjlighet att ta en väldigt kort rutt, men lät kroppen bestämma,och fötterna valde en lite längre tur. Sporrad av det braiga valet så handlade jag bara frukt och grönsaker i affären + bananchips istället för choklad:) Imorgon ska jag och Elin ta lång-promenad, bada och göra en god fruktsmoothie här hemma, ska bli fantastisk! Snart kommer gullet hem från jobbet, Sweet!!
Vågen var snäll imorse: 78,9:) måste ha gått av alla muffinsen på jobbet....(bakade muffins till älskingens namnsdag, citron+chocolatechips...)
Kram och pepp till er alla!
p.s. kanske dröjer en vecka till mitt nästa inlägg då jag åker till föräldrarna i veckan och de har problem med datorn:(

3 comments:

Anonymous said...

Åh vad härligt det låter! Jag blir så glad själv när jag läser hur glad du är.
Kramar från ytterligare en gladskit!

Anonymous said...

Grattis till viktminskningen och lycka till med de återstående.

/ Joanna www.livsvinst.se

Anonymous said...

En intressant blogg du har. Jag undrar om du vill byta länkar med mig? Jag har en blogg och en webbplats inom samma nisch som din blogg. Adresserna är:

Gå ner i vikt gratis.se

Proteinpulver guiden.se

Om du är intresserad hör gärna av dig till: swedmarketing [snabela] gmail [punkt] com

Mvh

Ulf Bergkvist